01 July 2012

Kem Pengukuhan & Peningkatan Calon Cemerlang SPM 2012 (ICT)

hye assalamualaikum eberiwant ... hoho
nampak tak tajuk entry kali ni ? hihi nak cerita pasal kem tuh lahh ... haa meh meh dok rapat-II , buat satu bulatan sederhana besar & tundukkan sikit kepala . *hihihihihi sambil buat gaya rabbit tercomel* 
al kisahh...........

okay jumaat pagi tuh bila aku bangun tidur jantung aku terus dup dap dup dap. errr dah macam nak pergi mana je kan , padahal kat Politeknik Ibrahim Sultan je .. 2 hari 1 malam pula tuh, ishh . haha ! berat je hati ni nak pegi , sebab aku tau kalau pergi mesti susah nak lupakan kenangan kat sana nanti . arghh I HATE GOODBYE 
hmm kitorg gerak pegi skola pkol 11 pagi ... then letak barang semua kat kantin terus pegi makmal sains sebab nak jumpa cikgu noraida . ada meeting tergempar . hoho gituhh ~
da pkol 1 tuh cikgu arfah call cakap da nak gerak . kitorg pon kelam kabut pergi kantin amek barang semua and tiba-II kereta cikgu aza lalu , aku tengok kat belakang mcm ada budak . haha aku pon jerit lahh " ecahhh!!" terus semua serbu kat dia , hihi dia suka ketawa, senyum je dia , nampak semua gigi-II dia tuh . cikgu aza cakap dia rindu kat kakak-II , haha rindu kat mak angkat dia lettew . nangis dia masa kitorg dah pegi tuh . errr . kitorg sampai lambat kat poli tuh . madss cakap dorg dah bagi-II bilik . err jauh pula tuh bilik. *baling durian* 


time nihh tengah tunggu giliran nak daftar . thx madss amekkn gambar nihh , madss sangat comel . hihikk xD
kitorg dapat bilik MT 3-2-006A , bilik fyza dgn lyana sebelah kitorg jea dorg punya bilik MT 3-2-005A. masa nak bukak pintu bilik tuh .... dup dap dup dap haihh sekali bila bukak . perghhhhhhhhhhh dapat bilik india . fana tiba-II melompat + menjerit , dia cakap ada rama-II keluar dari bilik tuh, dah laa tengah feeling-II takut mase tuh . errr , kat kepala katil tuh dia lekatkn gmbr tuhan dia . nasib kat katil aku dia dah bukak gambar tuh . tinggal kesan-II koyak jea . cikgu arfah bole pulak cakap ada rambut **** dalam almari tuh . hahaiii serem tak bukak langsung almari tuh ! then dah letak barang semua terus pegi dewan kuliah .


 kitorg duduk depan sekali okay . omo ~ haha gila semangat xD
then kitorg spatutnya keluar minum pkol 3 tapi kena keluar lmbt sikit sebab ramai yg sampai lambat . petang tuh makan mee jea . hmm tak suka tapi makan jela .. pkol 3:30 start slot yg pertama , pkol 5:30 solat asar kat masjid , pastuh amek makanan balik bilik , kitorg mkn kat bilik lyana & fyza (005) . haha gila ketawa-II , then tiba-II fana jerit " aku nampak satish !!" kat blok sebelah . haha aptb xD
lepas makan baru nak mandi . haha gila kan , biarlah sekali sakala .... ada kejadian misteri yg berlaku kat bilik aku & dyana ~ kunci kat tangan aku masa tuh , syera & fara ckp nk tgok bilik kitorg , tapi dorg dah keluar dulu dari bilik 005 , bila aku keluar bilik 005 aq pon pegang la kunci bilik 006 , nak bukak tapi aku dgn dyana terus terkejut sebab syera dah ada dalam bilik tuh , dea tgah tgok-II bilik tuh , fara kat luar . aku tanya "macam mana korg bukak pintu ni ? aku belum bukak lagi" sebab kitorg trus masuk bilik 005 , tak bukak pon lagi bilik kitorg . aku ingat lagi sebelum pegi dewan kuliah tuh aku kunci bilik tuh siap test gegar-IIkn lagi tapi tak bole bukak sebab dh kunci . depan cikgu tau ! then aku dgn dyana ap lagi terus lari bilik 005 , takut gila ! haa masuk balik bilik 006 , ada dengar something lari lagi . pergh perghh pastu tawakkal jela ... lepas tuh siap-II semua , nak turun tangga tuh fara cakap " fatin tu kawan fatin kan ? " aku pon tengok laa dari atas then aku jerit slow jea "syafiqah !" dia pandang . haha betullah . then jumpa dia dgn haz, diorg amek PD ...
kitorg antara yg terawal masuk dewan kuliah , dak-II laki mlayu belum masuk so apa lagi buat arok lahh . hahahaha ! ni salah satu gambarnya xP


  pkol 8 malam start slot yg kedua , bapak sejuk gila time tuh , dah laa pakai tshirt koko . sweater pula tak bwk , selsema aq dibuatnya . feeling-II korea pula dalam dewan tuh -,-
then bagitau cikgu nordin tuh , sejukkk . dia cakap " apa yg aku bole buat ? " hahaha ! kitorg terus keluar pegi tandas , tu pon nak masuk balik teragak-agak sebab sejuk belum hilang lagi . hmm masuk jela, mata dah berair , kepala pening gila , sistem pernafasan pon dh tak betul ! tak lama tuh cikgu arfah suruh keluar amek roti and air . kitorg berlima keluar lah , tak tahan weh ddok dalam tuh, bole beku aku ! dah pkol 10:30 mlm tuh rasa lega gila sebab dah habis slot kedua . errr pegi kantin amek air soya . malam tuh aku tidur bilik 005 dgn fana & fyza . kitorg sambung katil tuh . haha! lyana ganti tempat aku kat bilik 006, nadya tido dgn kwn fara & syera kodd , so bilik madss dgn nad tuh kosong lahh . haha .malam tuh dengar budak laki lari-II + jerit-II , xtau laa kenapa . yg si madss ni dalam takut-II still pegi kat tingkap jengah-II , hoho tapi rasa selamat lahh sebab fana bwk yassin . bak kata dyana " yg blik tk aman tu tkde yassin tp cuma ade tuhan india jek. "
haha lawok gila. haihh penat pulak aku bercerita dari tadi tak habis-II .
malam tuh madss asik tanya-II jea " dah tido? " hoho dia cakap dia tersedar & dgr bunyi something dea trus rapat dgn aku , yg si fyza tersiksa sebab tempat dia sempit . haha sian fyza xD
pagi tuh siap-II sume dah kemas-II then pegi turun bwh snap-II kejap . malaslah nk tunjuk gambarnya . haha

time nihh tunggu giliran nak pulang kunci bilik .hihi snap-II laa dulu apa lagi xP



gambar kenang-kenangan bersama kunci bilik yg menyeramkan tuh :3

dah pulang kunci tuh semua , pergi kafe breakfast pastuh terus pergi dewan kuliah . dah ramai . nasib belum mula . wuwuwuwuwu . nasib pakai baju kurung so xde laa sesejuk malam sebelumnya . then start slot ketiga . awesome ! haha pkol 10 pagi keluar minum , then kitorg kena pindah kat dewan kuliah elektronik. eh ykea ? haha tak ingat . kat situ tak sejuk sangat tapi tak best :\
dah habis slot keempat means dah habis laa sesi pembelajaran tuh ... kitorg yg ICT ni kena pergi kat dewan utama , tempat budak-II PD , sebab ada majlis penutupan . fuhh besar gila dewan utama tuh . dah nama pon dewan utama kan . haha ! lagipun budak PD memang ramai . sesuai laa tuh ..


time nihh tgh tggu bas . hoho . and then bas dah sampai so baliklah apa lagi . hihi
pengalaman 2 hari 1 malam kat sana sangat awesome ! 

* any typo please forgive me :\
Special thanks to : Unit Teknik & Vokasional, PPD Pasir Gudang , Cikgu Arfah , Cikgu Mazidah , Cikgu Nordin , Cikgu Irwan dll yang terlibat dalam menjayakan program ni :) *amboi xP




No comments:

Post a Comment

Adios, 2023!

 Assalamualaikum, hai! How's 2023? Orait ke tak orait? Kalau untuk aku.. ya alhamdulillah. Better dari tahun tahun yang sebelumnya. Nak ...