02 January 2013

Takutnya!


Assalamualaikum and hye! (:
Rasa macam dah lama sangat tak post entry baru. Last entry 26dec2012. Hari ni dah 02jan2013. Cepatnya masa berlalu tinggalkan kita. Tinggalkan kenangan... *tetibe*  
Post title "Takutnya!". Haha takutnya takutnya takutnya takutnya! Pastuh gambar nak cecomel tengah takut. Haha aptb. Aku rasa PG's know me well macam mana kalau aku cakap aku takut and I really meant it. *betul ke aku speaking tuh?* Memang takut. Sangat. Sampai dorg cakap "sekarang nih aku yang takut tengok kau buat tulisan macam tuh." Haha mana taknya, kalau aku takut mesti amek paper dgn pen/pensil/sebarang alat tulis pastuh habis semua aku conteng kat kertas tuh. hmm k. Kali nih takut pasal result SPM pulak :\
Yes. Result. Takut. Sangat. Rasa macam tanak tau jee result tuh. Mungkin tak berapa okay kot. Sebab.. sebab.. okay aku taulah sebab apa -,-
Lebih lebih lagi kalau dengar nama cikgu math, rasa macam serba salah, takut, nak nangis semua ada. Takut sangat! Kalau result tak okay.. err tanak fikir dulu nak buat apa. Takut makin bertambah benda yang nak difikirkan. Memang itu perkara wajib kot untuk difikirkan tiap hari. Susah jadi orang macam aku nih, banyak sangat tertanya tanya. Pastuh selagi tak dapat jawapan memang tak laa nak berhenti fikir pasal tuh semua. Result tuh salah satunyalah. Pasal lain pun ada jugak. Teringat pulak satu hari tuh (baru baru nih jugak) mungkin aku dah stress sangat sampai ternangis. err haha panas jee muka, air mata pun dah macam air panas, muka merah habis, macam teruk sangat jee aku nangis. Haha entahlah. Dah tak tertanggung rasanya. Perit sangat. Ujian Allah. Yelah masa kita susah, masa kita sakitlah baru kita sentiasa ingat Allah. Panggil Allah. Mintak tolong dengan Allah. Sebut nama Allah. Bila kita senang, sihat. Kita tak sedar yang kita dah lupakan Allah walaupun sesaat. Semua manusia akan rasa diuji oleh Allah. Yes. Dan aku sedang diuji sekarang nih, rasa tak tertanggung. Tapi bila teringat ayat "Allah tidak akan menguji seseorang hambanya melebihi batas kemampuan hambanya itu sendiri." Aku tau aku boleh lalui semua nih. Allah datangkan ujian, sebab Allah nak tengok setinggi mana tahap keimanan kita. In Shaa Allah aku akan terus bertahan (':
"Dear Allah. I am so sorry. I know I forget You when I am awake, and You remember me when I am asleep. I forget You when I laugh, You remember me when I cry. I forget You when I love, You remember me when I hate. I forget You when I eat, You remember me when I am hungry. I forget You when I speak, You remember me when I am silent. I forget You when I am angry. You remember me when I am patient. But, please don't forget me when I am death, I will remember You now I am alive."
Setiap penyakit ada penawarnya. In Shaa Allah kalau saat dan waktu tu dah datang. In Shaa Allah semuanya akan kembali seperti sediakala. Please forgive me Allah (':

Oh btw Happy New Year. Welcome to my life 2013 (:





No comments:

Post a Comment

Adios, 2023!

 Assalamualaikum, hai! How's 2023? Orait ke tak orait? Kalau untuk aku.. ya alhamdulillah. Better dari tahun tahun yang sebelumnya. Nak ...