13 April 2013

13rd of April

Assalamualaikum :)
Lama tak update blog nih. Memang banyak benda yg nak diceritakan, tapi bila fikir balik.... "tak perlu kod nak ceghita kat tempat umum." Blog nih public okay. Semua orang boleh baca. So.. tanaklah. Hhaha poyo sangat kannn T__T
Khamis rituh ntah kenapa aku tasa badan nih semacam jehh. Eh no no! Since Rabu tuh dah rasa lain macam. Then Khamis tuh muka rasa panas jehh, kepala pening, tekak sakit, nak selsema latuh. Tak habis-II nak sakit kan... hmm takpa. Dah plan awal-II balik tuh nak rehat. Lagipun esoknya cuti. Memang heaven sangatlah kan kalau nak berehat. Tapi dengan tak disangka-sangka... balik tuh dalam kereta, dapat msg dari mak. Mak cakap "K long abah masuk wad nk operate kat hospital rejency seri alam." Then I was like...... ''kenapa nih? ap yg dah jadi? kenapa sampai kena operate sume?" Terkejut punya pasal, aku diamkan jee. Buat macam biasa, diorg gelak, aku gelak. Aku cuma tanya kat mak "kenapa?" pastuh mak terus call. Dah call tuh mmg org dengar la kan kita bercakap. Dari cara aku cakap tuh dah sah-II laa macam ada something wrong somewhere. Then maklong tanya "kenapa?" aku cakaplah, "abah masuk wad, nak kena operate." then bla bla bla. Hmm. Balik tuh terus siap-II nak pegi sana. But guess what? kami tak jadi nak pegi sebab kak muni taktau jalan. Okay then takpelah kann. Balik rumah. Agak tertekan jugaklah. Maghrib-II tuh jugak aku terus baring, tidur, earphone dah siap kat telinga sebab tanak dengar suara orang. Memang tak boleh betul aku kalau tengah stress ada orang cakap "sabarlah.." "takde apelah.." and so on. Memang serabut gilalah. Then tetibe ayien kejut. Nak ajak pegi hospital malam tuh. Tapi aku cakap tak payah la. Esok jehh. Memang penat sangat.. Pastuh tetibe mak call, mak cakap kalau nak dtg esok jee and bla bla bla. Okay then tak jadilah pegi malam tuh... Pegi kat mukcu, layan Adam & Hawa dgn mukcu. Then aku tanya ayien "milo ada? susu ada? biskut ada?" Ayien cakap susu takde, nnt kite suruh kak diena beli. Then aku cakap "Eh tak pyhlaa. tanya jee." Then aku baring, nak sambung tido. Esoknya mukcu cakap "Malam tadi ayien buatkan milo.. tapi hang dah tdo.." Kesiannn ayien. Thank you ayien... Pagi tuh dengan tak makan apa, terus cari milo yg ayien buatkan tuh dlm peti ais then aku minum sampai habis. Gila kau.. haha. Mukcu tak dapat ikut pegi hospital sebab dia kerja. Lepas hantar dia pergi kerja, terus pegi JJ amek mak dgn adik-II. Then terus pegi hospital.... Balik tuh lepak rumah cik leman dulu. Abah cakap dia operate pukul 3 petang. Balik tuh hantar ekin kat flat, tirah ikut balik GP.. Ekin cakap mak tak balik. Mak jaga abah kat hospital. So dia tinggal sorang;lah kat rumah. Pity her. Malam nih pun mak tak balik. Idk what hppned. Hope everything gonna be fine. In Shaa Allah :*

No comments:

Post a Comment

Adios, 2023!

 Assalamualaikum, hai! How's 2023? Orait ke tak orait? Kalau untuk aku.. ya alhamdulillah. Better dari tahun tahun yang sebelumnya. Nak ...