09 May 2013

9th of May


Assalamualaikum :)
Semalam tak sempat nak cerita pengalaman hari pertama jadi budak lower 6. Perlu ke cerita? heyyy perlu okay, nanti bila dah ada anak.. ada cucu boleh suruh diorg bukak blog nih. Tak pyh susah-II bazir air liur cerita kat diorg kan? k tahap imaginasi melampau -____-
Semalam daftar pukul 9pagi. Tapi PG's leklek tenang sampai sekolah pukul 9:30pagi. hihihi
Tasha dgn rehan dah sibuk call tanya aku kat mana. Aku cakaplah kat rumah lagi nihh. Haha
Datang-II jeh terus daftar, naik Dewan Ibnu Sina, tak nampak org yg aku kenal pun... then tetibe nmpk tasha dgn syeda. Terus join dorg. Wuuuu masa mula-II tuh cikgu bagi taklimat sikit pasal f6. Then lepas rehat ada taklimat lagi, dah pkol 11:30 tuh semua pergi dewan, ada ice breaking. Mula-II cikgu Fatimah cakap-III then dia tanya ape ntah. Semua macam.... *krik krik krik* haha then dia tanya kenapa awak semua nampak tak happy? nampak sedih jee semua. Cikgu gasak gelak-II tengok kitorg. Then cikgu suruh buat group ikut bulan lahir. Aku pun gasaklah mencari siapa yg lahir bulan March. Wuishhh takan takde kodd? kesiannya aku. ahahahah. Then tetibe ada sorang budak laki dtg dia ckp dia march. eh entahlah aku pun tak ingat. And I was like... "dua org je ke yg lahir bulan march? pity us. haha" sbenarnya tak pun.. ada lagi sorg budak perempuan cina yg lahir bulan march, eee sengal bukan nak cari geng. Lol. Then kitorg pun tanya-II lah nama, sekolah mana sume. Yg... errr ape eak nama dia. Yg aku ingt huruf depan dia H H, nama ayah dia jeh aku ingat. Hassan. Hahahahah. Budak molek. Yg cina tuh nama dia... errr alamak tak ingat jgak kodd. adoy. Dia masa f4 skola molek then f5 pindah jj2. Xtvt yg kedua kena cari geng ikut saiz kasut. Ahahahhaa jadahhh ramai kodd. Nak kena ingat nama dgn skolah dorg. Yg aku ingat Laila, Jou, Lyana, DIYANA, Wan, MIRA, ECHA, hmm tak ingt dah xD
Then kena gabung group, ntah ape nama game tuh, jadah Dyana punya trademark whtever. eeee sengal gila. Dok gelak-II jelah time tuh. Dah habis ice breaking pegi DIS balik. Cikgu pecahkan kitorg jadi 10group, aku group 10 dgn Jou, Mei Yun, Mira dgn Jo Naa. hahahah. Kitorg punya nak fikir trademark kump tuh sampai gelak-II, si Jou fokus dgn lukisan logo dia. Yg Mei Yun pulak diam seribu bahasa. Bengong si Mira dia dok gelak-II sambil cakap "aku tak boleh laa tengok muka kau, tak benti gelak." Berair mata masing-II. Group Lyana lagi sadis, semua diammmmmm jeh. Aptb. Semalam balik pukul 1:40pm. Then kepala pening gila + rasa nak demam. Ingat nak tido kejap. Tapi tak terlelap pun mata nihh. Then mandi semua, makan. Terus siap-II nak pi Giant dgn PG's. Best lepak dgn dorg kat McD. Gossip-II, wuuuu masing-II mata berair :3

Harinih dah start dtg skola mcm biasa. haihhh malu sayaaaaa :3
Lalu kat dewan memang tak pandang kiri kanan. Haha then nampak Far, sempat babai-II bagai. amboi~
Sampai kat DIS, tetibe ada org dtg hulur beg plastik and cakap "Happy Birthday! hee dh lmbt sgt kann" hahaha comel no kau rehan, tengok dalam beg plastik tuh ada hadiah. k.. then ada kertas yg dh digumpal-II sampai dah jadi mcm "sehelai kertas kumal" eh betul ke? haha
aku suruh andrew panggilkan dia sebab dia dok depan andrew. Then dia dtg, aku tunjuk kertas tuh. Then aku cakap "kau bagi aku kertas nih?" haha dia cakap "eh! kau bukaklah, baca dulu. Kau dah baca belum? haha itu seni laaa." adoyy nasib aku tak terus buang tau! Then aku bacalahhh, eee kau punya wish, kau punya kata-II, kau punya nasihat, kau punya madah berhelah bagai tuh semua buat aku terharu. Kau byk tau pasal aku kann even semalam baru 1st day kita jumpa after 5years. Sayang kau doh! Thank you so much :')
*gambar tulah presentnya*
Hmm dah habis pasal tuh. Rini taklimat jeh. Bored. Sleepy. Esok ada permainan. Ohmannnnnn. kbye





No comments:

Post a Comment

Adios, 2023!

 Assalamualaikum, hai! How's 2023? Orait ke tak orait? Kalau untuk aku.. ya alhamdulillah. Better dari tahun tahun yang sebelumnya. Nak ...