01 February 2013

Dear Dibie

Assalamualaikum :)
entry kali nih cincai-II jee sebab tak sempat nak transfer gambar and video dibie.
Semalam ekin mention, dia bagitau dibie tak gerak, mak takda kat rumah, dia taktau nak buat apa. Sedihnya! Kalaulah aku ada kat rumah.. last layan dibie masa berapa haribulan january ntah. Nantilah aku update balik. Aku ingat lagi, kali terakhir aku pegang dia, aku usap-II dia, cuba bagi dia makan, bagi dia air,  alhamdulillah dia makan sikit walaupun tak banyak tapi tu dah cukup melegakan sebab sekurang-kurangnya dia makan. Dia nampak macam susah sangat nak bernafas. Nak cakap macam mana pun taktau. Macam tengah nazak pun ada, lama sangat dia macam tuh, mata tak boleh bukak. Biasanya dia aktif, bila bawak dia keluar dari akuarium mesti dia jalan laju-II, panjat-II. Aku takut nak pegang dia, sebab kuku dia tajam. Tapi aku sayang dia, sempat jaga dia masa sakit, tapi sedih tak sempat tengok dia buat kali terakhir :'(
Kalaulah aku faham bahasa haiwan, mungkin aku dapat tolong dibie, tapi siapalah aku untuk faham semua tuh kan. Banyak kali mintak mak bawak dibie pergi klinik. Tapi... siapa nak bawak?? tipulah kalau aku tak nangis, benda tuh pernah hidup dengan kita. Then tetibe dia pergi, sampai bebila pun tak dapat tengok lagi *kesat air mata* selalu terfikir, cemana kalau satu hari nanti orang yang rapat dengan aku pergi tinggalkan aku? cemana aku nak hadapi semua tuh sedangkan orang yang aku kenal tapi tak berapa rapat pergi pun aku dah menangis. Dah tuh bukan senang nak berhenti, no I mean, tiap kali kita teringat mesti akan menangis. Masa hari khamis tuh ada makcik kedai sebelah cerita pasal kucing dia, kucing dia baru mati, pastuh terdengar dia cakap kat anak dia, "bawak je dia pergi klinik, biarlah kena keluar berapa pun. setakat 2-3ratus, yang penting kita dah cuba untuk pulihkan dia, selebihnya kita serahkan pada Allah." Masa dia cakap macam tuh, terus teringat kat dibie, tapi tak sempat.. malam tuh dah dapat berita yang dibie dah tak bergerak langsung. Redha jelah, sedih tu memanglah tapi nak buat cemana. Daripada biar dia hidup tapi terseksa, baik biar dia pergi.. Allah ada, Allah jaga dia. Haaa tak mampu dah nak tahan air mata nih. I should stop at here. bye :'3

No comments:

Post a Comment

Adios, 2023!

 Assalamualaikum, hai! How's 2023? Orait ke tak orait? Kalau untuk aku.. ya alhamdulillah. Better dari tahun tahun yang sebelumnya. Nak ...