19 December 2012

Friends, Family II

*motif gambar dirahsiakan*

assalamualaikum :)
so entry nih sambungan daripada entry sebelum nih, hoho. sambung daripada ayat esoknyaaa tuh, tetibe mak  masuk bilik, mak cakap "nak pegi gelang patah tak? makan tengahari kat sana." kat kedai makan kak zeni laa kat mana lagi, haha. then siap-II sume, pkol 11lebih gerak. dah sampai tuh ramai gila orang sebab time tuh orang rehat. kedai tuh dah di "make over". nampak lebih luas, sbb abg iwan ckp kalau hujan air naik, tu yg tinggikan sikit bahagian dalam kedai tuh. takde laa air masuk time hujan. ada pekerja baru kat situ, me tak pernah nampak. Lol dah nama pun pekerja baru xD
dia yg handle roti canai. masa kat sana kak ina tnye "atin tinggal sini ke?" aku cuma senyum and cakap "hee tak laa." kak ina tnye kenapa? segan? hahah tau sangat diorg tuh aku nih macam mana. memang segan pun :3 
then dah pukul 3lebih kodd, masa tuh lauk semua dah takda dah.. pekerja jee semua tgh makan, still ada lagi yg dtg.. hujan pulak tuh, kesian dorang. abg iwan tgh makan sbelah aku, then dia tengok kasut aku pastuh cakap "kasut cantik baik duduk dalam, kalau tak habislaa." masa tuh air dah naik dah, means air tuh bukan macam banjir tuh, cuma parat buku lali jaa, menipu gila siaa, tak sampai pun. ahahaha xD
kasut aku tuh agak tinggi sikit so aku buat dang jelaa. haha
tak lama tuh mak ajak gie kedai depan tuh, nak beli barang. adik dengan ijan ikut, men redah jee hujan. haa~
orang dalam kedai tuh bukak lagu Move Like Jagger, kuat jugak laa dia pasang, then ada sorang bangla nih kat depan pintu masuk kedai, dia terlanggar bakul kat tepi tuh, pastuh akak kedai tuh cakap "bawak dia keluar!" aku pun macam... knape nih -,-
then bangla tuh cakap sorry, ada cina yg keja kat situ lari pegi tempat pisau, akak yg kat kaunter tuh simpan semua spanar *tatau eja* yg ada aras kaunter bayaran tuh. akak tuh cakap kat aku "jangan dekat dik, jangan dekat, buat taktau jee." pastuh akak tu cakap kat kawan dia "kau laa nih pegi bukak lagu tuh kuat-II, kan dia dah datang! dia ingat ni club ke hape nk joget-II" I bet orang tuh mesti mabuk. ohmennnn kenapa boleh jumpa orang macam tuh?! aku paling takut dengan orang mabuk, dulu slalu jumpa orang mabuk pastuh dorg gaduh. takut >.<
then dah bayar semua, terus blah. da sampai kedai makan tuh ijan laa paling kecoh, dia pi cite kat sume orang, dia cite kat abg yg buat air tuh, aku tengok abg tuh muka blur-II ntah paham ke tak, aku gelak jelah. hahah. then gie uma baru maklong, besar jugak rumah tuh. cantik! hihi. duduk sana macam-II kerja dorg offer kat aku, suruh aku kerja kat Legoland laa, Cosway laa, kat tempat kawan kak ina laa, tak terkecuali kat kedai makan dorg. hahah. masa tuh aku da laa tengah pening, aku pun dengar jelaa... then maklong cakap, kalau kerja kat kedai makan tuh segan sikit laa sebab ramai laki, ohmennn aku nihh dala penyegan nak mampuihh, maklong cakap agak-II dah ramai yg dtg, rasa segan sangat pegi je dapo. hahah then dia cakap lagi masa ni laa nk cari ehem ehem marah batman saya xD
tak lama tuh kak muni, abg ajiz dgn danish dtg, hahah anish masuk terus lari then dia nmpak aku, mak dgn abah dea trus terberhenti, muka terkejut xD
pastuh da okay, dia main dgn abg & adik, tak lama lagi abg dgn adik dpt adik baru, dah tak boleh nk panggil adik "adik". kena panggil pain laa lepas nihh, hahah. tak lama tuh kak suri dgn akid pulak sampai, akid masuk jee tanya kat aku "cik tiya mana?" aku cakap ntah xtau. then akid cakap "tipu nii.. tipu kan? mana cik tiya?" pastuh dia bukak pintu bilik dia cakap "cik tiya!!! akid datang nihh" hahahah comel jee, dea memang rapat dengan adik. then pukul 6lebih kelaur sat dgn kak ina, mcm biasa adik dgn ijan ikut. samapi rumah balik akid dah takda, dah balik letew, kalau nak balik masa cik tiya dia ada mau tak menangis budak tuh xD
then masa nak balik tuh adik ke abg tarik tangan aku, dia cakap "jangan balik! tak boleh balik! kenapa nak balik? duduk sini jelah." hahaha then dorg sume suruh tinggal, err bukan tanak.. tapi.. :\
hah kan kat previous entry aku ada cakap yg mak tak bagi aku keluar tu kan? hahah sebelum keluar tuh aku ada tweet dgn dyana, tetibe terngadu pulak, nak nangis pun ada. and masa yg aku ajak mak keluar malam tuh and mak cakap okay, tetibe aku macam terfikir. aku rasa aku tau kenapa mak tak bagi aku keluar. aku tau :') hmm sedih nak nangis pun ada, tapi takpa, bukan tak baik. ada baiknya.. mak tau aku cepat down kalau ada orang downkan aku. aigoooo kan dah sedih. err dah laa, hihi :3

handphone tak boleh bukak :\
dia tulis Hardware error Serious error. Stop charging. Stop Using your phone. Contact a SE Call Center.
macam nak tergelak pun ada aku baca, dah macam amaran yg hp aku tuh nak meletop xD
eh tapi kalau betul macam mana ? Lol
so kesimpulannya no handphone, ,no more tweet via text :\
pagi tadi pinjam hp adik sat, msg my batman, pastuh selebihnya through dm jaa, sedihnya! biasanya time-II mcm nih kami msg-II. nak buat macam mana, ujian Allah laa nihh. kena terima. yeahhh :D
kalau ada typo sendiri betulkan okay?
byebye :)

No comments:

Post a Comment

Adios, 2023!

 Assalamualaikum, hai! How's 2023? Orait ke tak orait? Kalau untuk aku.. ya alhamdulillah. Better dari tahun tahun yang sebelumnya. Nak ...