08 December 2012

Ya, Dunia Kita Berbeza !



assalamualaikum and hye! ^^
cadaaaa! *cadaaaa? ape tuh?* *muka innocent* finally, lepas tiga hari mencari idea untuk buat entry baru akhirnya dapat jugak. selama tiga hari tuh jugak aku dah buat sebenarnya satu entry nihh, tapi.... lost *bunyi cengkerik* Gambar kat atas tuhh.. hihi dalam buku tu laa aku start tulis cerpen. Tetibe jumpa buku tuh, baca balik, hahah kelakar pun ada, ada jugak cerita yg aku buat berdasarkan kisah benar aku sendiri.*angkat-angkat kening* Lol. Post title tuh aku amek dari salah satu tajuk cerpen yang ada dalam buku tuhh. And... "FEAD" tuhh meanss me Fyza , Ekin , Atyn & Dyana . Please klik nama tuh kalau nak tengok muka diorang. *kelip-kelip mata* tapi FEAD hilang macam tu je kodd :\
and the latest one, "MISSIONABLE" yg  tuh pulak wujud tahun lepas. Mula-II ntah macam mana bole wujud "4TM MISSIONABLE" . Kitorang sepakat nak letak MISSIONABLE sebab.. haha kitorang nihh kan nakal, budak TM.. tanya cikgu mana yang tahan dengan perangai kitorang, tanya cikgu mana yang cakap kitorang tak pernah buat masalah. tanya tanya. Lol *besarkan mata* ohh! aku rasa dah ingat macam mana dapat nama "4TM MISSIONABLE" tuhh! Hahahahah start dari nasyid! Berangan konon-IInya kitorang nihh penyanyi nasyid, ahahahah. and MISSIONABLE wujud sebab misi kitorang takkan pernah gagal! *bagi boooo free please* sangatlah kan. Tanya berapa kali kitorang pernah lepak sesama, sekali je kodd, tu pun masa pergi kursus ICT kat Kolej Komuniti Pasir Gudang. seeeeee this 

andd yeayyyy We Are Missionable Crew xD

memandangkan tahun nihh kitorg still klas TM, takkan nak letak 4TM MISSIONABLE pulak kenn? so kitorg decide nak tukar 5TM MISSIONABLE. Tapi bila fikir balik... takkan nak stop takat f5 je kodd, andd tadaaa! MISSIONABLE CREW heree! and this is @SbFyza ,@mierafarid , @DiyanaaIbrahim ,  @fatynfauzie ,  @FinaHamzah , @fafabananaaa , @missfyfa and tieqa. Klik laa nama diorang kalau nak kenal. Lol *dengan erti kata lain, follow laa kami* hahahaha xD
Kami berlapan, jarang lepak sama, semua gila-gila, kami MC, takkan terpisah! *tetibe* 
aku rasa kan.. aku nihh dah terkeluar landasan ketapi tau. jauh sangat nihh,patutlah asyik tergelincir jaa 
-________-

BaCk tO tHe stOry ...

tadaaa~ hah tengok tuh siap tulis kelas no hp alert bagai, takut sangat buku dea tuh hilang.  dulu selalu jugak bawak buku nihh pegi sekolah, The MC's baca. haha

hihi nih sebab taktau nak buat ap, so inilah hasilnya ^^
masa nihh dah tak rapat dgn ekin, jahatnya aku :(
and masa ni jugak belum ada lagi missionable bagai tuh :)
Katrina tuh, haihh annoying gila kodd nama tuh, entah kenapa aku letak tajuk cerpen pertama aku mcm tuh, serious annoying, aku tak suka nama tuh. and tak habis pun cerita tuh, sebab... oh masa tuh aku f3! nak focus PMR katanya, alasan! hahahaha xD
that's mean aku start menulis f3, tapi more serious start f4, serious laa sangat kan xD

and this, cerita yang kedua. agak menjadi. seperti yang dirancang. amek masa berapa lama pun aku taktau. 48ms. tu pun ending pakai hentam sebab dah malas nak buat, haihh too bad. bila mula-II buat semangat, bila dah pertengahan rasa malas nak teruskan. Lol but seriously alhamdulillah aku dapat habiskan cerita yg kat atas nihh :') 

this, cerita kedua. pun tak tau amek masa berapa lama untuk siap,  25ms. pun berjaya disiapkan walaupun agak payah nak menghabiskannya. hoho

this, cerita yg ketiga. 25ms anddd it's hanging again. hahahahaha xD
tak berperasaan pun nak meneruskan cerita tuh, tu yg terberhenti :\

this yang keempat! hahahaha yg ni lagi laa, 7ms jee yg aku mampu buat. memang blur habis, taktau nak buat ap dah xD

dan ini yang kelima, yang terakhir dalam buku tuh, tajuk pun takda, idea pun hilang. haha tapi tapi watak dalam cerita tuh ada nama "Fariz". Haha masa tuh kite belum kenal aok lagi farisss, mohon jangan bangga :P

lepas tuh aku dah jarang-II menulis. sampailah satu hari tuh (this year) ada buat sayembara menulis cerpen, mula-II aku tanak join, sebab aku tau kemampuan aku macam mana. tapi bila cikgu nazirah cakap siapa yg join tuh, tak kira laa menang ke tak akan dapat sijil. and masa tuh tumpuan aku 100% tertumpu dekat ayat sijil tuh. aku nak sijil tuh! aku tau susah untuk aku menang sebab ni melibatkan satu negeri Johor. aku nak sijil tuh! and tanpa pengetahuan sesiapa pun, aku tulis satu cerpen, tajuk dia... errr lupa -__-
cerita dia pasal kawan, malaslah aku nak cerita. hahaha~ cerpen tuh ada kat miera farid.  ntah bila nak amek, ntah dia simpan lagi ke tak xD
satu hari tuh aku nak pegi kantin, tetibe cikgu nazirah panggil, aku naik atas, then dia cakap "fatin, awak tak menang pertandingan cerpen hari tu, tapi ni ada sijil penyertaan untuk awak..." then blablabla. hahah macam-II laa dia cakap. masa tuh aku happy sangat. omaigod tak pernah sangaka yang aku akan dapat sijil tuh, sijil Dewan Bahasa & Pustaka^^

tadaaa~ this is it. yeayyy akhirnya aku dapat jugak sijil nihh. dulu kalau aku balik pahang aku mesti bawak buku purple yg dalam gambar tuh, bila bosan aku menulis laa, kalau nak menulis aku lepak dalam bilik sensorang. bila orang tanya mana aku, nanti adalah yg jawab "busy buat novel". Lol tak mampu okayy. hihi at least aku dah ada bukti yang aku memang minat menulis! yeahh

this year aku malas nak menulis dalam buku lagi, aku tulis guna kat lappy and save kat pendrive jaa, haha ada tiga cerita, tapi semua belum siap. nampak tak permainan aku kat situ? saya sangat tamak! Lol xD
and my previous post, itu first time aku post cerita macam tuh. first time okay! rasanyalah :3
and tQ bAtmAn for cheering up my day, kata-II awk buat sy ada condifent sikit. *condifent?* I mean, cOnfIdent^^
jujur, aku dah lama tak tulis cerpen. kalau tak rajin nak buat memang aku takkan buat. sebab aku tau takkan menjadi. HAHA

okay dah habis, tQ singgah sini. penat baca? *hulur air* minumlah^^
haha bye~

kalau ada typo jangan bahan okay? malas nak check =)













No comments:

Post a Comment

Adios, 2023!

 Assalamualaikum, hai! How's 2023? Orait ke tak orait? Kalau untuk aku.. ya alhamdulillah. Better dari tahun tahun yang sebelumnya. Nak ...