12 June 2013

12th of June 2013

Assalamualaikum :)
Entry harinih nak cerita pasal benda yg blaku harinilah. Haha. Tanak baca? eh lantaklah, yg penting entry nih ada untuk aku baca and kenang balik suatu hari nanti. Cehh ayat pehal nak poyo gila nih?! k abaikan.
Harini kelas pertama subjek Bahasa Melayu. Haha boleh tahan bestlah. Tapi semua still tak bersuara lagi. Sampai cikgu pun tegur "kenapa semua nampak sedih je ni? jgnlah mcm nih, takut saya." okay aku tipu jeh, cikgu tak ckp pun mcm tuh. Tapi lebih kuranglah~ haha
Then cikgu ada cerita pengalaman dia masa mengajar kat Sarawak dulu. Tahun 1991. Aku pun tak lahir lagi okay masa tuh! Haa kelakarlah dgr dia bercerita. Dgn bahasa Sarawaknya. Kalau ada Fina mesti best! Boleh nya madah Sarawak dengan kamek kan Fina kan? Haha ntah betul ke idok aku cakap tuh.
Tapi seriouslah bahasa Sarawak nih agak aneh sikit. Tak macam bahasa Sabah. Kalau bahasa sabah aku bole paham lagi dia sembang apa. Haa buatnya dtg Sarawak then kena mcm cikgu Ananthy, *betul ke aku eja nih?* org Sarawak tuh tanya "kitak dtg naik belon kahh?" lebih kurang mcm tulah. Nasib aku tau belon tuh apa. Buatnya taktau tak ke tercengang + tegelak tergolek golek kat situ. Yelah cuba bygkan kau dtg Sarawak naik belon. Belon??? Pelikkan? Kalau naik belon panas pun belum tentu dpt sampai sana. Haha k. Then subjek Seni. Ya Allah bersyukur sgt2 sebab aku still boleh join kelas tuh even lukisan aku taklah secantik mana. Eh bukan tak secantik mana. Memang buruk! But no matter what aku tetap pilih seni sebab antara pengajian perniagaan dgn seni, minat aku lebih kepada seni. Haihh tapi kena tingkatkan lagi lahh tahap lukisan aku yg mcm !@#$%^&* tuh v.v
Lepas rehat sejarah. Baru siap tugasan yg ckg bagi sebelum cuti tuh, dah dapat tugasan baru. Nasib kena present dalam group. Dapat tajuk sikit punya pendek. Sekali isi dia mak aiiiiiiiiiiiii tak boleh panjang lagi ke hape?!!!!! Nasib bukan group first! Masa MUET pulak kena speaking. Ish mende ntah yg aku speaking. Kalau type2 tulis2 nih boleh pulak aku nak bebel dalam bi, time speaking mcm *krik krik krik*
Masa balik tuh ada jamuan utk... ntah apa ntah, nak meraikan lower6 katanya.. then patutnya ada kawad, tapi tak jadi. Yeayyyyyyyyyyy suka gila okay! Hihi. Esok maybe ada JPAM. Cehhh guna ayat maybe sebab nak sedapkan hati. Eh rasa nak jerit jeh skrg ni tau! !@#$%^&* Sebelum tuh, aku sebenarnya nak cerita pasal Tasha. Yes one of my bestfriend masa kat skola rendah dulu. And salah sorg ahli nasyid time skola rendah tuh. Baru happy2 dpt jumpa balik sume. Tetibe dapat tau yg dia dpt poli kat Perak. Aku okay lagi lahh dgr berita tuh. Tapi Syeda? okay ke dia? bukannya aku taktau yg dorg tuh dari kecik lagi dah mcm belangkas sampai org cakap dorg kembar sbb muka sama. Haa yg ni aku tak faham. Muka dorg tak sama langsung okay! Hahahahaha. Hmm Syeda mesti sedih, yelah kwn dia yg dah bertahun lamanya tetibe nak pergi tinggalkan dia. Jauh pulak tuh! Perak okay! Dah tuh dia dapat berita pulak yg nenek dia kat Pahang sakit. Mesti dia pressure gila skrg nih. Aku doakan nenek Syeda cepat sembuh and Syeda dpt hadapi semua ujian nih dgn tabah. Sakit tau bila kita TIBA-TIBA kena pisah dgn BFF kita. Sakit sangat! Aku dah rasa semua tuh. Bila Tasha ckp happy dpt sama2 dgn kitorg dlm masa yg singkat nih. Aku pun happy even kenangan yg ada dgn kau untuk waktu yg pendek nih taklah sebanyak mana tapi tetap boleh dikenang kan semua tuh? Aku harap kau boleh biasakan diri tinggal kat negeri org. Pandai jaga diri and belajar rajin2! Aku kat sini akan sentiasa ingat kau tau! oklah bye.

No comments:

Post a Comment

Adios, 2023!

 Assalamualaikum, hai! How's 2023? Orait ke tak orait? Kalau untuk aku.. ya alhamdulillah. Better dari tahun tahun yang sebelumnya. Nak ...