21 June 2013

19th of June 2013

Assalamualaikum :)
Masih lagi di tarikh yg sama (21/6) tapi nak cerita pasal kelmarin. okay nak dipendekkan cerita lagi... time lepas rehat tuh mcm biasalah yg tak terlibat dgn aktiviti JPAM kena buat FOMCA. Okay takpelah kan, aku dgn pijot tak bwk lappy sbb dorg ckp xyah bawak. Sheda bwk so guna dia punya jelah. Tgh dok melepak tuh, tetibe noor dtg, dia tanya sape yg nk masuk kawad g dewan sbb koperal nk buat pemilihan semula. Si sofia dgn mieza dah keluar, then yana dgn pijot ajak aku join sbb dorg tanak buat fomca tuh. Susah weh! Tapi yg aku nih mcm dilema nak join ke tak kawad tuh. Dalah ritu tak dpt! Huh tension. Malu doh dalah tak dpt pastuh ada hati nak p lagi T___T
Then si yana dah tarik tgn aku, noor tanya nak masuk ea? aku diam. Masa nak turun tangga kaki nih mcm nak tanak jeh turun. Dlm hati ckp "betul ke ape aku buat nih?" Then takpelah kan, turun. Sampai kat belakang dewan aku terus terberhenti. Yana tanya "betul ke kau nak masuk?" aku ckplah taktau. Aku tak boleh nak buat keputusan pun. Then dia ckp "kalau kau tanak takpelah, jom teman aku g kantin." hmm hmm kitorg pun pegilah kantin.. bila dah patah balik kat dewan, once again yana tanya "kau tanak masuk ke? jlnlah slow2, fikir dulu." Then dah sampai dewan... hmm far ckp masuk jelah. And idk why si yana dgn pijot pulak mcm tanak masuk dok p diri jauh sambil buat muka takut ala2 nak amek SPM. Aku ckp "jomlah! tadi ckp nak masuk." Perghh perghh terpaksa tebalkan muka. Kalau tak terpilih jugak taktaulah, rasanya dah boleh p nyorok kat semak2 blakang skolah tuh :3
Hmm takpe, join jelah kawad tuh. And everything was fine sbb koperal ada hal so skejap jeh blatih dgn dia. Semalam, hmm dah start pemilihan and I was glad to say that I'm the lucky one! But i'm not happy at all actually sbb yana dgn pjot tak terpilih. And yes this one of the reason why I don't want to join this kawad. Lol. Hmm masa tgh kawad tuh, koperal keluarkan sorg budak cina then dia masukkan yana. Yeayyy! But pity jottt. Dia yg nak sgt join kawad tuh, aku dgn yana tak kisah asalkan kitorg dpt markah utk koko, letak kat reserve pun dah okay sbenarnya! Tapi dah dpt kan, syukur alhamdulillah laa. Masa kawad tuh madaa kena marah jeh semua sbb tak betul. Then dah aa malas nak cite lagi. Balik tuh msg dyana. Dia ad problem. Hmm pity her. Tapi aku tau dia kuat, dia boleh hadapi semua nih. Dia susah nak putus asa. Dia tanya aku masuk kawad ke? then aku pun ceritalah serba serbi bagai. Dia ckp "congrats yer kwn2 ku..=)" hihihihi dia ckp lagi ''nasib kau, yana terpilih kan. kalau tak taktaulah mcm mne kau nnt." omo terharunya! Caring jugak dia kat aku. hihi. Thank you Allah :')
Teringat pulak yg yana ckp dyana ad ckp kat dia "jaga fatin tau, happy2knlah dia." cehh lebih kurg mcm tulah. Terharunyaaaa! Dorg selalu lynkan jeh perangai aku yg manja tahap teddybear nih. wahahahaha perasan gila xD
Patutnya rini ada kawad tapi dibatalkan sebab skola tutup gara2 jerebu yg IPUnyaaa dah mencecah 333. Mmg smlm rasa lemas semacam jeh. Sampai HSI dgn Aeon tebrau tu pon dah mcm wujud tak wujud jeh kalau tgok dari skolah tuh. Haa okay tanak cerita byk, kang tak psl2 mencarut ntah pape. Bye!

No comments:

Post a Comment

Adios, 2023!

 Assalamualaikum, hai! How's 2023? Orait ke tak orait? Kalau untuk aku.. ya alhamdulillah. Better dari tahun tahun yang sebelumnya. Nak ...