13 June 2013

Hahahahahahaha

Assalamualaikum :)
Okay siapa rasa tak sempat atau terlepas pandang... ce tengok tajuk entry tuh. Dah tengok? Okay lain drpd tajuk yg sebelum2 nih kan? Ap yg menyebabkan aku nak letak tajuk mcm tuh? Sebab... bila aku baca balik status / tweet / msg aku, kebanyakan ayat aku mesti ada "hahahahahahaha". Walaupun benda tuh sebenarnya taklah kelakar pun. Tapi bagi aku, bagi aku lahh kan. Taktaulah bagi korang cemana. Bagi aku, ayat "hahahahahahaha" tuh boleh menghidupkan suasana. Yelah cuba kau update status kat fb / tweet / msg tuh ayatnya macam... err nak bagi contoh cemana eak. Alahhh pepandai korg lahh fikir ayat yg tak logik bila tetibe korg letak "hahahahahahaha". Tak ke pelik? TAPI jgnlah pulak setiap cnversation tuh korg letak "hahahahahahaha". Cthnya mcm "eh esok kau datang sekolah tak?" tak pyh laa kodd tetibe korg nak acah2 gelak kat situ. Agak2lah tanya pasal tu pon nak gelak. TAPI *tapi lagi* pernah tak korang terfikir, org yg selalu letak "hahahahahahaha" dlm cnversation dia nih, adakah seseorg tuh betul2 tgh ketawa / tgh happy? ntah2 dia reply msg kau tuh tanpa perasaan. Empty. Bak kata aku tadi, saja nak menghidupkan suasana. Berbeza pulak dgn org yg betul2 ada perasaan time reply msg tuh. Tak kiralah perasaan marah / sedih / suka ke ape jadah lagi kan. Kita tak boleh nak baca ekspresi seseorg tuh tapi bila kita baca text tuh kita akan tau org tuh skrg dlm situasi ap. Tak tak. Maksud aku, bila org happy2 jeh update status, text bagai tuh, otomatik *amboi ejaaaa* kita pun akan rasa happy kan? Mcm tulah jgak sebaliknya. Bila ayat seseorg tuh byk mengeluh / ayat yg kita rasa dia tgh tak okay. Otomatik *again* jgak kita akan terikut dgn emosi dia kan? Okay aku pun tak faham ap yg aku bebelkan skrg nih. Dah ah malas nak cerita. Bye

No comments:

Post a Comment

Adios, 2023!

 Assalamualaikum, hai! How's 2023? Orait ke tak orait? Kalau untuk aku.. ya alhamdulillah. Better dari tahun tahun yang sebelumnya. Nak ...