15 June 2013

15th of June 2013

Assalamualaikum!^^
Okay nampak tak cara beri salam tuh macam excited sangat kan~ padahal xde ape pun. haha.
Okay kali nih tajuk dah kembali seperti biasa sebab rasanya kalau letak "special title" dah sah sah entry akan jadi mcm !@#$%^&*. Abaikan jeh tarikh yg kaler grey tuh, yg tuh aku tatau cemana nak adjust, tajuk yg aku letak tuh tarikh yg sbenar! Haha and one more thing, kalau letak tajuk mcm nih rasa mcm bebas nak bercerita. Cehh blah ah~ ahahahaha. Okay semalam dtg2 jeh terus kena pegi bilik tutorial sebab ada meeting pasal Hari Keusahawanan. Masa mula2 tuh semua diam jeh dgr ckg ckp itu ini, then ckg ckp "better awk ddk ikut kelas sng sikit nk bincang." semua malas nak gerak. Semua buat dang. Then ckg Hairul ckp "awk ada byk lagi masa nih, xkn awk nk ddk mcm nih je?" then semua dgn malasnya geraklah... geraklah sgt kan, nak bckp dgn org yg hujungggggg sana tuh sampai hampir2 kena bersila atas meja sebab takut dorg tak dgr. Amboi over. Then bincanglah nak jual itu ini. Mmg jualan berasaskan makanan sebab budak klas aku nih dgn makanan mmg tak boleh dipisahkan. Dah mcm buddyz kau tau? Tak jumpa skejap jeh dia dh memanggil manggil utk kita call / msg / tweet / chat. Ada jehh benda yg nak dicerita. K aku tau aku dah tersasar. Bestlah dorg nih, kitorg semua dah mula nak ngam. Since hari koko tuh rasanya. Semua bebual mcm dah lama knl. Tapi best! Best sgt tau! Haha tak pyh nak best sgt lahh kan. Then ambil kesempatan *eh jap jap! ambil kesempatan? AMBIL??? pehal poyo sgt ayat aku nih?? ahahahah* padahal dah siap discuss lama tapi dok melepak dlm tuh sampai pukul 9. Kalau boleh yg anak2 jati JJ1 nih sampai pkol 9:30. Tapi budak2 lain dah sibuk nak balik kelas. Cehh nampak sgt kan kami nih nak mengajar budak2 tuh? ahahaha. Then naik kelas masa MUET. Ckg Zuraizah. Dia terangkanlah pasal MUET nih sume. Takut bila dgr sbb bukan benda yg mudah and 1st time kena buat. Aku nih kalau writing boleh kodd.. cehh konfident mcm jadah. Tapi kalau speaking... haihh taktau lerr. Then lepas rehat Sejarah. Kena buat presentation. Aku group ke-2. Mira 1st. Then dah sampai turn group aku, sampai turn pijot jeh tetibe ckg Afran masuk. Dia ckp kat ckg Parveen "Raja cari budak2 nih." then semua mcm... "pehal dia cari kitorg nih?" tak lama tuh Andrew pulak dtg, dia ckp "ckg Raja nak jumpa budak2 yg mmg dari JJ1 kat bilik disiplin." Then yg kitorg nih tertanya-tanyalah kenapa kena panggil? kat bilik disiplin pulak tuh. Apa yg kitorg dah buat? Haha over~ padahal happy sebab tak payah present kat depan xD
Dah sampai bilik disiplin tuh ntah knp masuk2 jeh sume terus pegi kat ckg Hairul. Then ckg ketawa. Dia ckp "eh awk pegi kat ckg Qhayyum. Dia yg nk ckp, bukn sy." Then pegilah... haihh tau dia ckp ap? "Terima kasih sebab setia dan tak curang dgn JJ1. Sebagai seorang pelajar yg dh lama berada di JJ1 jadi sy nak awk semua nih berada di bwh satu unit yg penting utk skolah nih. Sy nak lantik awk semua sbg pengawas skolah." Cehh padahal dia tak ckp cemtuh pun. Saja nak bagi gempak. Ahahahah. Tapi yg pasal pengawas tuh betul. Terkejut chimpanzee semua yg mendengar. Ckg ckp dia suka bekerjasama dgn batch kitorg sbb tak byk masalah disiplin and dia nak kitorg bekerja bersama-sama dgn dia bukn bekerja utk dia. Tu diaaa ayat bakal ahli politik kate ko~ aku tak kisah pun sebenarnya. Sebab aku sendiri dah ada pengalaman jadi pengawas. Dari skolah rendah aku pengawas. Naik f1 pun aku pengawas tapi tak tahan lama sebab aku letak jawatan. Masa tuh aku rasa mcm tak best jadi pengawas sbb tak boleh join kwn2 buat benda jahat. Nanti sikit2 ckg bangkitkan hal pengawas. "Awk tu pengawas, kenalah tunjuk cth yg baik kat kwn2 awk. blablabla~" Yelah masa f1 madaa kerja nak gado jeh. Kena tarik dgn budak2 senior xpyh ckp aa kan. Puihh la weh ingat aku takut? Blah ah! Ingat lagi dorg panggil aku then buat sesi ala2 temu ramah, aku buat dang jehh. Choiii ingat aku hadap sgt muke pakwe kau tuh? kenal pun idok. Men serkap jarang jeh. Dah salah org malu sendiri. boooooooooo~
Aku buat tak layan jeh, aku dok bebual dgn akak sdare aku, yg dorg dok bckap sorg2. Aku dgn akak sdare aku siap bole gelak2 bagai. Bagus akak sdare aku nih, kwn dia tarik aku, tapi dia yg lebih. Ahahahaha xD
Eh serious mmg suka gaduh2 nih. Kalau ada dgr salah sorg geng ktorg gaduh jeh mesti semua join! Tuh tak termasuk panggil backup luar lagi. Oden and the geng. jendol, bakyol, gege, daus, mukmin lagi sorg... sape tuh yg rambut mcm maggie tuh? alaaa... mende ntah nama dia. Geng kak ekin. Cehh kak ekin tuh geng dorg jgak lahh! Haha. Serious aa semua org area bakawali tuh kenal sbb majoritinya budak2 tuh mmg kat situ. Rumah blakang skolah kodd. Tapi.... skrg aku dah baik dah. Grrrr ahahahahah xD
Tak masalahnya skrg nih aku dah masuk cite lain dah nih. Haa semalam Dyana balik sini. So rini nak lepaking with PG's! Yeayyyy! Byebye

No comments:

Post a Comment

Adios, 2023!

 Assalamualaikum, hai! How's 2023? Orait ke tak orait? Kalau untuk aku.. ya alhamdulillah. Better dari tahun tahun yang sebelumnya. Nak ...